Onboarding

Het vinden van de juiste mensen is voor veel bedrijven lastig. Bovendien kost het veel tijd, energie en geld. Zijn nieuwe medewerkers eenmaal binnen, dan zul je hen niet alleen wegwijs moeten maken en waarmaken wat je hebt beloofd, maar ook alles moeten aanreiken om ze te laten ontwikkelen tot betrokken en bevlogen medewerkers. Dat proces noemen we onboarding en Kijk op Zaken helpt je dat proces in te richten. 

“Customers will never love a company until the employees love it first.” (Simon Sinek)

Hoe ondersteunt Kijk op Zaken bij onboarding?

Simon Sinek zei het al: “Customers will never love a company until the employees love it first.”

Vanuit die gedachte geeft Kijk op Zaken advies over het inbedden van on boarding in uw organisatie. Als organisatie wil je dat de employee experience direct goed begint. Om nieuwe collega’s snel productief te laten zijn, is uiteraard een goed inwerkprogramma nodig. Daarnaast is het belangrijk dat je goed nadenkt over hoe nieuwe medewerkers op een snelle en prettige manier kunnen integreren.

De employee journey van medewerkers begint goed wanneer je onderstaande vragen weet te beantwoorden.

  • Wat kan je doen om hen zich snel thuis te laten voelen?
  • Hoe ondersteun je hen in het vlot opbouwen van relaties? 
  • Wat onderneem je om hen bekend te maken met de visie, missie, doelen, structuur en belangrijke ontwikkelingen van jouw organisatie? 

Daarmee worden nieuwe mensen niet alleen sneller productief, maar ook direct een ambassadeur van jouw organisatie. En dat levert – zoals Simon Sinek ook bedoelde – veel meer op  dan verhoogde productiviteit en een lager personeelsverloop.

Wij helpen je graag verder

Kijk op Zaken biedt verschillende diensten waarmee u zelf de regie neemt in de ontwikkeling van uw organisatie.