Er zijn verschillende definities van leiderschap. Mijn persoonlijke favoriet: ‘een leider is iemand die je ergens mee naartoe neemt waar je uit jezelf niet zou komen.’ In ieder mens schuilt een leider. Natuurlijk is de ene persoon meer geschikt dan de ander om een bedrijf of team te leiden, maar ik geloof dat iedereen van betekenis kan zijn voor een ander binnen bepaalde (vak)gebieden.
Nicolai Schiettekatte 3

Leiderschap ontstaat zodra je zelf initiatief en verantwoordelijkheid neemt voor wat je wilt bereiken. Medewerkers nemen sneller verantwoordelijkheid en initiatief als ze iets goed kunnen, daarvoor de ruimte krijgen en fouten durven maken. Ik heb in mijn dagen als manager in de uitzendbranche genoeg ervaring opgedaan om te weten dat dit de belangrijkste voorwaarden zijn om het beste uit mensen te halen.

Eind 2008 had ik behoefte aan verdieping binnen mijn vakgebied. Ondanks dat de crisis in alle hevigheid losbarstte, heb ik met mijn volle verstand mijn baan opgezegd en ben ik als ondernemer samen gaan werken met een aantal senior consultants. Spannend, maar het bleek een uitstekende beslissing omdat onze samenwerking mij ergens bracht waar ik alleen nooit was gekomen..

Zo ben ik naast de werving en selectie van managers en professionals  ook sollicitatieprocedures voor directie en bestuur gaan begeleiden. Organisatieontwikkeling was aanvankelijk nieuw voor mij. Nu, tien jaar verder, heb ik me verschillende methodieken en werkvormen eigen gemaakt waarmee ik mensen een stap verder mag brengen in hun (leiderschaps)ontwikkeling, ..naar waar ze waarschijnlijk alleen niet zouden komen.