Wilt u medewerkers in dienst die enkel werken omdat zij aan het einde van de maand hun rekeningen moeten betalen of medewerkers die geïnspireerd worden door wat u als onderneming nastreeft?

Als u medewerkers op de juiste manier weet te raken met wat de onderneming nastreeft, creëert u enorme bevlogenheid en loyaliteit. Daarom is het belangrijk de kernwaarden naar boven te halen die uw bedrijf maken tot wat het is.

Dagelijks ondervinden we dat het verschil tussen gemiddeld en bovengemiddeld functioneren wordt bepaald door motivatie van medewerkers. Daarom is het naleven van kernwaarden – morele doelen of idealen die mensen nastreven, waarderen, inspireren en motiveren – heel waardevol. Ze hebben een emotionele lading en daarmee het vermogen uw medewerkers in beweging te krijgen en hen met elkaar te verbinden.  

Kernwaarden maken onderdeel uit van de missie en visie van uw onderneming. Ze onderstrepen meestal kort en krachtig waarom (onder waarom een linkje naar simon sinek) een onderneming doet wat zij doet. Het is belangrijk om te weten dat u kernwaarden niet hoeft te bedenken: ze zitten al verborgen in het DNA van uw onderneming. Vaak hoeven ze alleen nog maar ontdekt te worden. Toch kan het knap lastig zijn om dit zelf goed onder woorden te brengen. In onze workshops stellen we u kritische en inspirerende vragen om het denkproces op creatieve wijze te stimuleren. Zo ontdekt u zelf de kernwaarden van uw organisatie.